27 September 2014

awan baru jagalah daku


wahai awan baru
aku mengalukan kedatangan mu
untuk melindungi aku 
dari teriknya cahaya sang matahari

wahai awan baru
aku meminta kau
untuk menjadi tempat teduhan aku
bila tibanya sang hujan yang membasahi aku

wahai awan baru
tak perlu kau redupkan sepenuhnya diri aku
cukup sekadar separuh dari badan aku
kau lindungi
sudah cukup buat aku untuk tersenyum walaupun 
tidak sampai separuh hari

wahai awan baru
aku tahu kau kadang kadang tersakit
saat angin meniup kau untuk pergi
bertahan la awan baru
aku sentiasa ada di bawah redupmu
untuk menemani kesepian saat kau berada
di atas langit yang membiru

wahai awan baru 
jika satu hari tibanya masa untuk kau pula pergi
aku mohon kau bisa mengingati aku
walaupun jauh mana kau ditiupkan angin




terima kasih sudi membaca :))

No comments:

Post a Comment

>
HAK CIPTA TERPELIHARA HANIF NADRI :))